Regulamin konsultacji
Regulamin obowiązuje od 3 stycznia 2025 r.
1.
Postanowienia ogólne
Definicje użyte w Regulaminie oznaczają:
Pacjent dietetyczny – zwierzę zgłoszone na konsultację przez właściciela.
Opiekun pacjenta dietetycznego – właściciel zwierzęcia, osoba, która dokonuje zgłoszenia na konsultację.
Dietetyk – osoba świadcząca usługi dietetyczne, posiadająca odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia w zakresie oferowanych konsultacji i usług dietetycznych, zgodnie z aktualnym poziomem wiedzy naukowej.
Towar cyfrowy – treść cyfrowa w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach konsumenta, w tym przypadku wiadomość e-mail z zaleceniami po konsultacji dietetycznej.
2.
Badania obowiązkowe przed pierwszą wizytą
a)
Przed pierwszą konsultacją obowiązkowo należy wykonać badania takie jak: morfologia, biochemia, jonogram (wapń, fosfor, sód, potas, chlorki, magnez).
b)
Przed pierwszą konsultacją należy dostarczyć historię choroby i leczenia zwierzęcia.
c)
Dobrze jest mieć również aktualne USG, badanie moczu, kału oraz echo serca.
3.
Cennik usług
a)
Aktualny cennik obowiązuje od 3 stycznia 2025 roku.
b)
Aktualne ceny usług dostępne są na stronie internetowej pod adresem https://zwierzcojesz.pl/cennik/
c)
Zniżkom może podlegać prowadzenie grup rodzinnych (więcej niż 2 zwierzęta).
d)
W celu ustalenia wysokości zniżki Opiekun zwierząt powinien zwrócić się z zapytaniem na adres e-mail: kontakt@zwierzcojesz.pl.
4.
Rezerwacje terminów i płatności
a)
Dokonując rezerwacji terminu Opiekun deklaruje, że zapoznał się z regulaminem konsultacji i pełni akceptuje jego postanowienia.
b)
Rezerwacja terminu konsultacji jest możliwa pod adresem internetowym: http://www.wettermin.pl/5806 lub drogą e-mail pod adresem kontakt@zwierzcojesz.pl .
c)
Po dokonaniu rezerwacji należy dokonać płatności dokonując przelewu na dane:
Tytułem przelewu: Usługa dietetyczna dla zwierząt domowych + imię zwierzęcia
Numer rachunku: 03 1090 1098 0000 0001 6082 4357
Dane: Zwierz Co Jesz Agnieszka Brzyszcz
Adres: ul. Długie Ogrody 26/35, 80-765 Gdańsk
d)
Ostateczna rezerwacja terminu jest możliwa tylko po wcześniejszym opłaceniu konsultacji.
e)
Brak zaksięgowania płatności na wyżej wymienionym rachunku bankowym, w ciągu 3 dni od dokonania rezerwacji, jest równoznaczne z brakiem rezerwacji.
f)
W przypadku dokonania rezerwacji terminu konsultacji w odstępnie krótszym niż 3 dni między rezerwacją a terminem konsultacji, należność za konsultację należy uiścić w terminie umożliwiającym zaksięgowanie środków na ww. rachunku bankowym najpóźniej na 24h przed planowanym terminem konsultacji.
g)
W przypadku opóźnienia w płatności, gdy termin proponowany wcześniej jest niedostępny to po dokonaniu płatności, zaproponowana zostanie najbliższa dostępna data.
5.
Przebieg pierwszej konsultacji
a)
Podczas pierwszej konsultacji przeprowadzony zostanie wywiad dietetyczny dotyczący zwierzęcia i Waszego stylu życia oraz interpretacja dostarczonej dokumentacji medycznej i dotychczasowego sposobu odżywiania na podstawie wypełnionego formularza przed wizytą (niezbędne jest dokładne wypełnienie formularza).
b)
Dietetyk dokonuje przeglądu przesłanych materiałów podczas konsultacji, nie zapoznaje się z nimi wcześniej. Nie analizuje wcześniej formularza ani nie interpretuje wyników badań jeszcze przed konsultacją. Jeśli to zrobi – jest to jedynie dobra wola dietetyka. Warto dokładnie wypełnić formularz, gdyż stanowi on podstawę do rozmowy, pozwala na przekazanie wszystkich ważnych informacji, a dietetyk zawsze będzie mógł wrócić do niego, jeśli dojdzie do procesu układania zaleceń dietetycznych.
c)
Przebieg pierwszej i kolejnych konsultacji może się różnić od zaproponowanego schematu w zależności od sytuacji. Należy jednak pamiętać, że nawet jeśli zgłaszasz się jedynie z listą pytań, dietetyk musi się zapoznać ze stanem zdrowia Twojego zwierzęcia oraz przeprowadzić z Tobą wywiad, do czego służy właśnie pierwsza konsultacja.
d)
Jeśli lista pytań jest ogólna (chodzi o rozmowę na tematy ogólne) i nie dotyczy konkretnej osoby (zgłaszającej się), możliwe jest pominięcie kwestionariusza dietetycznego oraz wyników badań. Należy wtedy na wstępie rozmowy z dietetykiem zgłosić chęć rozmowy na tematy ogólne, aby dietetyk wiedział, że ma wyjść poza formułę stosowaną w swojej praktyce.
e)
Pierwsza konsultacja może się odbyć się przez telefon (tylko z numerami polskimi), e-mail/komunikator lub online z wykorzystaniem platformy MS Teams.
f)
Czas trwania konsultacji to do 60 minut, co oznacza że może ona zakończyć się szybciej w przypadku braku pytań po stronie Opiekuna pacjenta dietetycznego.
g)
Konsultacje mogą być nagrywane – a zapis nagrań wykorzystany jako wsparcie do przygotowania zaleceń po wizycie.
6.
Przebieg kolejnych konsultacji
a)
Konsultacje kolejne mogą spełniać rolę motywatora, kontroli postępów, modyfikacji diety może służyć jako konsultacja, na której udzielone zostaną odpowiedzi na nurtujące pytania.
b)
Konsultacja kolejna może się odbyć przez telefon (tylko z numerami polskimi), e-mail lub online z wykorzystaniem platformy MS Teams.
c)
Konsultacja kolejna odbywa się zazwyczaj po 6-8 tygodniach stosowania zaleceń dietetycznych lub w zależności od potrzeb Opiekuna zwierzęcia. Czasami wystarczające są kontrole co kilka miesięcy.
d)
Częstotliwość konsultacji jest uzależniona również od dyspozycyjności dietetyka i wolnych terminów, dlatego sugeruje się rezerwację i opłacanie terminów z wyprzedzeniem.
e)
Konsultacja kontrolna trwa do 45 minut, co oznacza że może się skończyć wcześniej w przypadku braku pytań po stronie Opiekuna pacjenta dietetycznego.
f)
Konsultacje mogą być nagrywane – a zapis nagrań wykorzystany jako wsparcie do przygotowania zaleceń po wizycie.
7.
Miesięczna opieka dietetyczna
a)
Miesięczna opieka dietetyczna przewidziana jest dla Opiekunów, którym zależy na dłuższej formie współpracy, bieżącym kontakcie z dietetykiem lub takich Opiekunów, którzy przewidują, że mogą potrzebować większego wsparcia, np. z uwagi na stan zdrowia zwierzęcia (np. alergie, choroby przewlekłe), czy całkowitą zmianę diety zwierzęcia (np. przejście z suchej karmy na dietę surową).
b)
W czasie opieki miesięcznej na pierwszym spotkaniu przeprowadzony zostanie wywiad dietetyczny dotyczący zwierzęcia, analiza dostarczonej dokumentacji medycznej, dotychczasowego sposobu odżywiania się zwierzęcia i jego ogólnej aktywności.
c)
Pierwsze spotkanie odbywa się online z wykorzystaniem platformy MS Teams, telefonicznie (tylko z polskimi numerami) lub pisemnie – przez e-mail lub przez komunikator wybrany przez dietetyka.
d)
Konsultacja trwa do 60 minut i istnieje możliwość zakończenia jej wcześniej w przypadku braku pytań po stronie Opiekuna. Konsultacje mogą być nagrywane – a zapis nagrań wykorzystany jako wsparcie do przygotowania zaleceń po wizycie.
f)
Zwierzę Opiekuna objęte zostaje 30-dniową opieką dietetyczną, rozpoczynającą się od daty otrzymania zaleceń dietetycznych – tzn. opiekun jest uprawiony do pisemnego kontaktu z dietetyczką (e-mailowo na adres: kontakt@zwierzcojesz.pl lub poprzez sms) w sprawie przesłanych zaleceń dietetycznych. Kontakt może mieć miejsce od poniedziałku do piątku, a czas odpowiedzi na pytania do maksymalnie do 48 godzin.
g)
Istnieje możliwość przedłużenia miesięcznej opieki dietetycznej po kontakcie z dietetykiem oraz ustaleniu szczegółów przedłużenia współpracy. Jeżeli Opiekun zdecyduje się na przedłużenie konieczne jest zakomunikowanie takiej woli dietetykowi przed zakończeniem obecnie obowiązującego miesięcznego okresu opieki dietetycznej na adres e-mail (kontakt@ziwerzcojesz.pl).
8.
Krótka konsultacja żywieniowa
a)
Podczas krótkiej wizyty opiekun zwierzęcia ma możliwość zadania kilku krótkich, ogólnych pytań dotyczących żywienia i suplementacji swojego zwierzęcia (psa lub kota).
b)
Pytania mogą dotyczyć takich tematów jak, np.: ocena składu konkretnej karmy, pomoc w wyborze suplementu, wyliczenie kaloryczności diety, czy zapotrzebowania zwierzęcia na kalorie.
c)
Opiekun, który chce zapisać się na krótką wizytę musi uprzednio przesłać dietetykowi (na adres e-mail: kontakt@zwierzcojesz.pl) zapytanie, w celu weryfikacji czy udzielenie odpowiedzi może mieć miejsce w ramach krótkiej wizyty, czy też wymagana będzie pełna konsultacja dietetyczna.
d)
Krótka konsultacja może odbyć się online (poprzez platformę MS Teams), telefonicznie (dotyczy osób mieszkających w Polsce) lub pisemnie – przez e-mail lub przez komunikator wybrany przez dietetyka.
f)
Na krótkiej wizycie dietetyk nie prowadzi analizy wyników badań ani dotychczasowego żywienia zwierzęcia. Nie układa również zaleceń dietetycznych.
9.
Konsultacja e-mailowa
a)
Konsultacja e-mailowa może odbyć się jedynie z Opiekunami zwierząt po wcześniej odbytej konsultacji dietetycznej.
b)
Konsultacja taka może mieć miejsce, np. po wyczerpaniu limitu wiadomości kontaktowych zawartych w konsultacji dietetycznej.
c)
Konsultacja taka może polegać na niewielkich modyfikacjach dotychczasowych zaleceń – przepisu lub suplementacji.
d)
Konsultacja ta może również dotyczyć dotykowych pytań, które pojawią się pomiędzy konsultacjami.
10.
Dodatkowe badania
a)
Sugestie dotyczące badań diagnostycznych dla Twojego zwierzęcia są udzielane podczas konsultacji (poza badaniami obowiązkowymi na pierwszą wizytę).
b)
Dietetyk nie przesyła ich przed konsultacją, pomiędzy konsultacjami czy poza konsultacjami. Jako Opiekun zwierzęcia możesz podjąć decyzję o wykonaniu dowolnych badań na własną rękę i przesłać ich wyniki przed wizytą do dietetyka. Jednak indywidualne sugestie co do badań zostaną udzielone jedynie podczas konsultacji lub zaraz po niej, po zapoznaniu się ze stanem zdrowia Twojego zwierzęcia.
c)
W niektórych sytuacjach sugestie dotyczące badań przesyłane są do 10 dni roboczych od terminu konsultacji.
11.
Zalecenia dietetyczne
a)
Na zalecenia dietetyczne składają się: zalecenia dietetyczne, suplementacyjne i dotyczące stylu życia, czyli opis co trzeba zrobić, jak stosować dietę i na co zwrócić uwagę oraz indywidualna dieta dla zwierzęcia. Zostają one przesłane na podany przez Opiekuna pacjenta adres e-mail do 14 dni roboczych po wizycie.
b)
W przypadku dużego obłożenia lub bardziej złożonych przypadków czas ten może ulec wydłużeniu. Dietetyk zawsze informuje o tym fakcie.
12.
Modyfikacja zaleceń dietetycznych
a)
Modyfikacja zaleceń dietetycznych, uwzględnienie nowych alergenów, jednostek chorobowych czy też kontynuacja diety jest to usługa dodatkowo płatna.
b)
Zmiana schematu suplementacji, opracowanie nowego planu suplementacji, dodatkowy plan suplementacji czy kontynuacja planu suplementacyjnego – jeśli wymaga to ponownego opracowania, jest to również usługa dodatkowo płatna.
c)
Modyfikacje takie odbywają się w ramach kolejnej konsultacji dietetycznej.
13.
E-maile z pytaniami
a)
Do dwóch tygodni po otrzymaniu zaleceń dietetycznych czy suplementacyjnych Opiekun może przesłać maksymalnie 2 wiadomości e-mail zawierającego wszystkie pytania, które nasunęły się podczas analizowania czy stosowania zaleceń dietetycznych otrzymanych po konsultacji. Odpowiedź otrzyma w terminie kolejnych 7 dni roboczych.
b)
Jeżeli pytania będą zbyt rozbudowane lub będą wymagały rozmowy lub dopytania, jak również jeżeli pytania nie będą istotnie z punktu widzenia zdrowia czy bezpieczeństwa stosowania zaleceń odpowiedź na nie nastąpi na kolejnej umówionej i opłaconej konsultacji.
c)
Dietetyk nie odpowiada na pytania, które pojawią się po wykorzystaniu wyżej wymienionej liczby wiadomości.
d)
W przypadku konieczności dodatkowego kontaktu lub pojawiających się pytań lub wątpliwości należy zarezerwować wizytę kontrolną lub skorzystać z opcji krótkiej wizyty.
e)
Dietetyk nie udziela odpowiedzi na pytania, które pojawiają się pomiędzy zaplanowanymi konsultacjami. Jeżeli masz wątpliwości co do stanu zdrowia swojego zwierzęcia, skontaktuj się z lekarzem weterynarii prowadzącym zwierzę.
f)
Istnieje możliwość skorzystania z opcji konsultacji nagłej lub mailowej, w ramach dostępności dietetyka i po uzgodnieniu z dietetykiem. Termin takiej konsultacji jest zawsze ustalany indywidualnie.
g)
Dietetyk nie podejmuje decyzji co do włączenia czy odstawienia leków dla zwierząt, nie jest również odpowiednią osobą do konsultowania zmian w leczeniu zwierzęcia i jego dolegliwości chorobowych, w których powinien interweniować lekarz weterynarii.
h)
Czas pracy dietetyka jest zaplanowany od poniedziałku do piątku w godzinach od 10 do 19 i jest on przeznaczony na odbywanie konsultacji oraz na przygotowywanie zaleceń dietetycznych i suplementacyjnych. Prosi się o wyrozumiałość i poszanowanie czasu pracy dietetyka oraz innych pacjentów.
i)
Możliwym jest, że dietetyk udostępni terminy na konsultację w dni weekendowe, jednak jest to dobra wola dietetyka. Standardowo jako dni robocze do standardowego kontaktu przyjmuje się dni od poniedziałku do piątku.
14.
Odwołanie lub przesunięcie terminu wizyty
a)
Odwołanie lub przełożenie wizyty wymagane jest z wyprzedzeniem minimum 3 dni roboczych (72 h).
b)
Prośbę o odwołanie lub przesunięcie terminu konsultacji należy zgłosić mailowo, korzystając z danych kontaktowych Zwierz Co Jesz.
c)
Niedotrzymanie wymaganego 3-dniowego wyprzedzenia może skutkować potraktowaniem wizyty jako odbytej.
d)
Należy odpowiedzialne podchodzić do zarezerwowanego terminu wizyty.
15.
Rozpoczęcie konsultacji
a)
Dietetyk kontaktuje się z Opiekunem pacjenta dietetycznego o wyznaczonej godzinie. W przypadku kontaktu telefonicznego należy pamiętać o wysłaniu w formularzu aktualnego numeru telefonu.
b)
Dietetyk dąży do utrzymania ram czasowych konsultacji, jednak w bardzo rzadkich przypadkach może dojść do opóźnień. W takiej sytuacji proszę o cierpliwość i oczekiwanie na konsultację.
c)
W przypadku rozmowy telefonicznej dietetyk dzwoni jednorazowo o wyznaczonej godzinie wizyty, a Opiekun zobowiązany jest do odebrania połączenia.
d)
W przypadku rozmowy pisemnej przez e-mail/komunikator dietetyk pisze o wyznaczonej godzinie na wcześniej ustalony z Opiekunem komunikator/adres e-mail.
e)
W przypadku rozmowy online przed rozpoczęciem wizyty dietetyk przesyła Opiekunowi na adres e-mail podany przy rezerwacji konsultacji, aktywny link do spotkania. Link do zaplanowanego spotkania przychodzi najpóźniej w dniu konsultacji na kilka minut przed jej rozpoczęciem.
16.
Nieobecności i spóźnienia
a)
Nieobecność na konsultacji: jeśli opiekun nie pojawi się na potwierdzonej konsultacji, uznaje się ją za odbytą i termin przepada.
b)
Spóźnienie na konsultację - należy zachować punktualność podczas umówionej konsultacji. Zazwyczaj dietetyk nie jest w stanie przedłużyć czasu konsultacji z powodu kolejnych oczekujących pacjentów. W przypadku spóźnienia, czas konsultacji zostanie skrócony o czas spóźnienia.
17.
Koszty diety i suplementacji
a)
Opiekun zwierzęcia powinien się liczyć z faktem, że zgłaszając się do dietetyka otrzyma zalecenia co do suplementacji.
b)
Zakres suplementacji zależy od jednostek chorobowych i złożoności problemów zdrowotnych.
c)
Miesięczny koszt suplementacji może się wahać w przedziale 100-1000 zł, a jej początkowy zakup w przedziale 250-1000 zł.
d)
Opiekun pacjenta dietetycznego może ustalić z dietetykiem, że suplementacja powinna być zminimalizowana (np. ze względu na ograniczony budżet) lub ustalona zgodnie z sugestią i wiedzą dietetyka.
e)
Koszt suplementacji pokrywa właściciel pacjenta dietetycznego we własnym zakresie tak jak i koszty diety.
18.
Stosowanie zaleceń
a)
Uczestnictwo we wszystkich polecanych zajęciach dodatkowych oraz stosowanie proponowanej diety, zaleceń dietetycznych czy suplementacyjnych, jak również zaleceń dotyczących stylu życia (ograniczanie stresu, więcej aktywności fizycznej, rozważenie fizjoterapii etc.) jest dobrowolne i na własną odpowiedzialność opiekuna pacjenta dietetycznego.
b)
Jeżeli istnieją wątpliwości co do stanu zdrowia oraz ewentualnych przeciwwskazań do stosowania zaleceń dietetyka prowadzącego należy zasięgnąć opinii lekarza weterynarii prowadzącego zwierzę.
c)
Zaleca się, aby przed przystąpieniem do jakiejkolwiek aktywności ruchowej oraz przed zastosowaniem jakiegokolwiek programu dietetycznego czy suplementacyjnego, zasięgnąć porady lekarza.
d)
Dieta i suplementacja mają na celu wsparcie procesu leczniczego oraz nie mogą zastąpić pacjentowi dietetycznemu konsultacji u lekarza specjalisty czy leków.
e)
Nie należy odstawiać dobrowolnie i bez porozumienia z lekarzem leków.
f)
Ewentualne odstawienie leków czy korekta dawek powinna się odbywać zawsze po konsultacji z lekarzem weterynarii prowadzącym zwierzę.
19.
Prawa autorskie
a)
Wszystkie materiały przygotowane dla klienta korzystającego z usług dietetycznych są chronione prawami autorskimi i mogą być wykorzystywane jedynie do użytku osobistego.
b)
Jakiekolwiek kopiowanie, udostępnianie lub rozpowszechnianie tych materiałów bez zgody dietetyka jest zabronione.
c)
Klient zobowiązuje się do nierozpowszechniania otrzymanych materiałów, szanując tym samym czas i pracę włożoną przez dietetyka w ich przygotowanie i dostosowanie do indywidualnych potrzeb zwierzęcia.
d)
Zalecenia są opracowywane na podstawie dokładnego wywiadu i badań, a ich udostępnianie innym osobom może spowodować im szkodę.
e)
Wszystkie prawa autorskie, bez jakichkolwiek ograniczeń czasowych i terytorialnych, należą do dietetyka wykonującego usługę, zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631). Żadna część materiałów nie może być rozpowszechniana ani kopiowana w jakikolwiek sposób (elektroniczny, mechaniczny czy inny) bez pisemnej zgody autora.
20.
Odmowa świadczenia usług
a)
Dietetyk ma prawo do odmowy świadczenia usług w sytuacjach, gdy klient jest pod wpływem alkoholu, narkotyków lub innych środków odurzających.
b)
Dietetyk ma prawo również odmówić świadczenia usługi, jeśli klient wykazuje zachowanie obraźliwe, wulgarne lub stanowiące zagrożenie dla ich zdrowia i życia.
c)
Dietetyk może zakończyć współpracę z klientem w dowolnym momencie, jeśli ten nie przestrzega zasad regulaminu.
21.
Zwroty
a)
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość (lub poza lokalem przedsiębiorstwa) nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, w tym zaleceń przekazanych w formie wiadomości e-mail, które nie są zapisane na nośniku materialnym.
22.
Reklamacje
a)
Każdy klient ma prawo do zgłoszenia reklamacji, jeżeli świadczone usługi dietetyczne nie odpowiadają standardom opisanym w regulaminie.
b)
Reklamacje należy kierować na adres e-mailowy: kontakt@zwierzcojesz.pl, nie później niż 7 dni roboczych od momentu, który jest podstawą reklamacji.
c)
W treści zgłoszenia powinny znaleźć się niezbędne informacje takie jak: dane osoby składającej reklamację, szczegółowy opis reklamowanego zdarzenia oraz podane powody dla zgłoszenia.
d)
Każde zgłoszenie jest rozpatrywane indywidualnie przez okres do 14 dni roboczych od daty otrzymania, a wynik rozpatrzenia jest przekazywany osobie zgłaszającej drogą elektroniczną na adres e-mail, z którego zgłoszono reklamację.
e)
Nie przewiduje się możliwości zwrotu środków finansowych za usługi, które zostały już zrealizowane.
23.
Odpowiedzialność
a)
Klient korzystający z usług dietetycznych jest poinformowany, że świadczone usługi, nie gwarantują osiągnięcia oczekiwanych efektów. Ich osiągnięcie może być niemożliwe ze względu na stan zdrowia zwierzęcia bądź inne problemy.
b)
Brak osiągnięcia oczekiwanych przez klienta efektów nie jest podstawą do zwrotu środków.
c)
Dietetyk nie jest odpowiedzialny za wszelkie konsekwencje wynikające z nieprawidłowego stosowania rekomendacji dietetycznych oraz planu suplementacji.
d)
Klient jest zobowiązany do przyjęcia do wiadomości, że niewłaściwe stosowanie lub selektywne przestrzeganie zaleceń może przynieść negatywne efekty dla stanu zdrowia, a w skrajnych przypadkach nawet życia zwierzaka. Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za takie zdarzenia.